بارگذاری...

اخبار سایت

مشارکت در ساخت قرار داد ویلاجات ویلاجات ویلاجات

تعهدات سازنده در قرار داد مشارکت در ساخت باید چگونه باشد؟

.تعهدات سازنده در قرار داد مشارکت در ساخت خانه ویلا باید چگونه باشد؟

 

تعهدات سازنده در قرار داد مشارکت در ساخت خانه ویلا باید موارد زیر را در نظر گرفت:

مشارکت در ساخت قرار داد ویلاجات ویلاجات ویلاجات

ضمانت نامه بانکی

تعهدات سازنده برای مشارکت در ساخت ضمانت نامه های بانکی ، در واقع سند و ضمانت نامه ای است که بانک در قبال مالک متعهد می شود به محض اینکه مالک این ضمانت نامه را اعلام کند، مبلغ ضمانت نامه را باید به او بپردازد.

مالک به محض این که احساس کرد خطری او را تهدید می کند می تواند ضمانت نامه خود را وصول کرده و سازنده اگر تخلفی نکرده باشد، برای اثبات این مسئله باید اقدام قانونی انجام داده و به دادگاه مراجعه کند.

چک تضمین مشارکت در ساخت

چک تضمین به دلیل اینکه تاریخ ندارد همیشه قابل وصول و اجرا می باشد علاوه بر این جنبه کیفری ندارد. و مالک اگر تخلفی پیش آمد می تواند از طریق دادگاه اقدام کند.

سفته

برای مشارکت در ساخت اگر برای تضمین سفته رد و بدل شود، مالک برای وصول ان باید اقدام به واخواست کند و برای اینکه وجه ان را مطالبه کند باید طرح دعوا نماید که این امر زمان بر بوده و هزینه زیادی را در بر دارد.

وثیقه ملکی

از دیگر تضمیناتی که در قرار داد مشارکت در ساخت داده می شود وثیقه قرار دادن ملک است. ملک پس از ارزیابی شده و استعلامت ثبتی آن انجام گرفت در رهن مالک قرار می گیرد، سازنده موظف است وکالت بلاعزل را با موضوع فروش پلاک ثبتی به نام مالک تنظیم کند و اگر تخلفی در حین اجرای حسن انجام کار اتفاق افتاد مالک بتواند آن ملک را به نام خود انتقال دهد.

انواع قرار دادهای مشارکت در ساخت

1-ممکن است طرف اول زمین را ارائه دهد و نفر دوم هزینه های ساخت را به عهده بگیرد. در این حالت ممکن است قیمت زمین  و ما به ازای آن در بیعنامه ذکر نشود و فرد سازنده تعهد دهد که بنایی با مشخصات مورد نظر که طرفین در مورد ان توافق کرده اند در همان زمین اول بسازد. و بعد از آن طرفین در ان شریک شوند.

2_در یک حالت دیگر ممکن است طرفین توافق کنند که عملیات به صورت مرحله ای در هر بخش که انجام شد براساس توافق از قبل تعیین شده یک سهم از زمین منتقل شود.

برای مثال از طرفین توافق کنند که بعد از اتمام اسکلت بندی یک دانگ منتقل شود.در این حالت توافق می شود که انتقال دهنده پس از انجام کار برای تنظیم سند رسمی اقدام کند.

3_ سومین حالت این است که طرفین قرار بگذارند که اگر پروژه به مرحله مشخصی رسید، صاحب زمبن وکالت بلاعزلی برای اقدام در جهت تنظیم سند انتقال رسمی به میزان سهم خود به فرد سازنده که طرف دوم است بدهد.

گاهی اوقات ممکن است توافق شود که سه دانگ از ملک در آغاز به سازنده انتقال داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *